Provoz v Brně bude komplikovaný i letos. S čím musí řidiči počítat?
Kdo v minulém roce zavítal do Brna autem, musel si předem obalit nervy. Druhé největší město ČR bylo plné uzavírek a dopravního značení upravující běžný provoz. Cestování nebylo příjemné ani pro rezidenty, kteří museli upustit od zavedených zvyklostí, a navíc vstřebávali nová pravidla rezidentního parkování. Tradičně byly nejhorší letní měsíce a situaci rozhodně nepřidala ani uzavírka hlavního nádraží. Řidiči si bohužel neoddechnou ani letos.
K největším komplikacím loni došlo v souvislosti s uzavírkou mostu mezi Kníničskou a Žabovřeskou ulicí, opravou Zábradovicého mostu, výměnou bezpečnostního systému a optických kabelů v Husovickém tunelu a šestiměsíční uzavírkou ulice Cejl, kde probíhala výměna parovodů.
Mezi nejhorší řidičské zážitky pak bezesporu patřily pravidelné kolony v Táborské ulici v Židenicích. Sloužila jako „zkratka“ řidičům, kteří se vyhýbali stavebním zónám v ulicích na Plotní a Dornychu.
Vtipná situace nastala na úseku ulice Úvoz, kde silničáři malovali dopravní značení pro rezidentní parkování. Vysadili zde les zhruba čtyřiceti značek zákazu stání, čímž si vysloužili pozornost na sociálních sítích. Dopravní značení v Brně bavilo uživatele u nás i v zahraničí.
Na co se připravit v roce 2020?
Nejen rezidenti, ale i projíždějící šoféři se musí smířit s tím, že až do konce srpna potrvá výstavba tramvajové trati v ulici Plotní a zároveň započnou práce a prodloužení „osmičky“ (tramvaje č.8), kterou se cestující v roce 2022 dostanou až k univerzitnímu kampusu.
K dalším omezením dojde na velkém městském okruhu. Pravidelní cestující tramvajové linky č.1 musí počítat s tím, že se „šalinou“ dva roky nedostanou do Komína a Bystrce. V centru města pak řidičům znepříjemní průjezd práce na opravách kolejiště v ulici Nové sady.