Jaké jsou jízdní vlastnosti a podvozek VW Golf 4?
Od doby, kdy byl uveden na trh dnes již ikonický VW Golf 4 – neboli vlhký sen každého tunera, který si nemohl dovolit dražší auto – uplynul nějaký ten pátek. Psal se rok 1997 a tří nebo pětidveřový hatchack udělal velké pozdvižení, protože nabídl kombinaci atraktivního designu, spolehlivých a dostatečně výkonných motorů, praktických vychytávek a slušných jízdních vlastností. Co od něj na silnici očekávat?
Jak již zaznělo výše, jízdní vlastnosti čtvrté generace Golfu jsou na dobré úrovni, a to především na kvalitním povrchu. Automobil si dobře drží jízdní stopu i v případě náhlého úhybného manévru nebo ostřejšího průjezdu zatáčky. Přirozená nedotáčivost se obvykle projevuje až při ostřejší jízdě. Pro jednodušší zadní nápravu představují menší problém příčné nerovnosti a větší nerovnosti (především v zatáčkách). Při jízdě ve vyšších rychlostech může zadní část vozu nepříjemně odskočit, což může nepříjemně překvapit především nezkušeného řidiče. V tomto směru dominuje spíše konkurenční Focus s víceprvkovou zadní nápravou. Nicméně jde spíše o pihu na kráse než o zásadní nešvar. Menší nerovnosti těžkosti nezpůsobují, větší rázy se ozývají až při přejezdu větších překážek. Úplně jiná liga jsou vozidla se sportovními podvozky – mají podstatně horší komfort pružení, a to především na českých cestách. Sportovní pružiny Golf 4 přesto patří k velmi poptávaným artiklům. Auto díky nim lépe sedí na cestě.
Po konstrukční stránce sdílí Golf IV stejnou platformu se Škodou Octavií první generace, Seaty Toledo a Leon a Audi A3. V přední části se nachází zavěšení typu McPhersom se spodním ramenem tvaru L, v zadní je použitý jednoduchý torzně pružný příčný nosník s dvojicí vlečených ramen. Verze s pohonem obou náprav nabízí lepší trakci i jízdní vlastnosti, a to především díky víceprvkové zadní nápravě.