Jak snížit podvozek auta? Možností je více, rozhodněte se správně
Pokud jste si dali maratón ve sledování série Rychle a zběsile, na jehož konci jste došli k závěru, že vaše auto nemůže jezdit tak „zatraceně vysoko“ nad vozovkou – a rozhodli se kvůli tomu trochu seříznout pružiny, zadržte. Než se uchýlíte k tak radikálnímu (a špatnému) rozhodnutí, měli byste vědět, že snížení podvozku sice může prospět jízdním vlastnostem, ale ne vždy a za všech okolností.
Co se týče zmíněného seříznutí pružin, je to v podstatě nejhorší možná volba, čirý amatérismus. V době, kdy jsou k dostání cenově dostupné sportovní pružiny, se k tomuto kroku uchyluje jen málokdo. Nicméně ani sportovní pružiny nemusí vozidlu přinést kýžené vlastnosti. V praxi totiž záleží na velikosti snížení vozidla.
O kolik snížit aneb Kdy už je to moc
Zatímco v případě snížení o 20 mm by nemělo dojít ke zhoršení jízdních vlastností. Limitem pro kombinaci sportovních pružin a běžných tlumičů je cca 40 mm. Snížení pod tuto hranici pak vede k tomu, že původní vlastnosti vozu zcela vytrácí a dané řešen pozbývá funkčnosti.
Ale co když chcete své auto přiblížit k vozovce více než o pouhé dva centimetry? A jde to vůbec, aniž by došlo ke zhoršení jízdních vlastností? Odpověď vás příjemně překvapí (vaši peněženku pak o něco méně – přeci jen jde o nákladnější řešení, než na kolik vás vyjdou samotné pružiny), zní “výškově stavitelný podvozek“.
Co je výškově stavitelný podvozek?
Jak je patrné již z názvu, jedná se o řešení, které umožňuje vzdálenost mezi podvozkem a vozovkou měnit podle aktuální potřeby. Jde tedy o soustavu sportovních pružin a tlumičů, jejichž nastavení probíhá pomocí stavících matek.
A na kolik taková paráda vyjde? Záleží na tom, kde se po výškově stavitelném podvozku poohlédnete. Kvalitní, ale stále ještě cenově dostupné komponenty najdete pod značkou AP Sportfahrwerke na vwshop.cz. Dle typu vozidla stojí kolem 13 tisíc a výše.